Hi Assalamualaikum gais..

10 KEBAIKAN ESP SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

Sejak saya kenal Shaklee dan aktif mengedar produk shaklee ni, antara soalan yang paling banyak saya dapat adalah kebaikan ESP shaklee untuk ibu hamil. Maklumlah, saya ni sejak awal melibatkan diri dulu memang bermula dengan set menyusu, set hamil, set pantang tu semua. Jadi kepakaran saya adalah dalam bidang penyusuan dan keibuan ni. Ramai juga kawan2 di fb yang saya dah bantu dengan suplimen shaklee. ESP adalah suplimen paling di sukai oleh ibu2 yang sedang hamil. Nanti saya cerita kan 10 Kebaikan ESP Shaklee untuk ibu Hamil tu ya.

PENGALAMAN SAYA

Ikut pengalaman saya yang telah minum ESP soya shaklee ni sejak tahun 2012 iaitu sejak menyusukan anak no 2 hingga no 4, memang banyak sangat manfaat dia pada saya. Antaranya;

  • Badan lebih bertenaga
  • Perut tak mudah masuk angin
  • Mengurangkan Asid dalam perut
  • Anak saya pun cerah dan gebu bila lahir. Yang ni memang di sokong oleh ibu2 yang dah pun amalkan ESP sejak hamil tau.
  • Berat badan juga terkawal. Sebab tu sampai sekarang berat badan saya maintain ikut BMI. Alhamdulillah..

Untuk ibu2 yang tak suka minum susu dan memilih soya sebagai minuman harian yang beri tenaga, anda wajib ketahui ciri2 soya yang baik untuk di minum. Kerana ini akan memberi efek pada kesihatan tubuh anda dan bayi juga.

 

KENAPA IBU HAMIL KENA PILIH SOYA DARI SHAKLEE NI?

  • Soya Esp shaklee merupakan protein tumbuhan terbaik yang mengandungi soya NON-GMO, di mana ia membekalkan 14g protein untuk setiap hidangan. Penting untuk kita pilih soya yang Non-GMO ye, kerana ini akan beri kesan pada kesihatan anda.

 

  • ESP shaklee mengandungi 9 Asid Amino

 

  • Tinggi dengan Kalsium dan ia tanpa Kolesterol. Sebab tu lah orang yang minum ESP ni, tahap kolesterol dia stabil kerana protein soya memang terbaik dalam membantu turunkan paras kolesterol

 

  • Mempunyai skor PDCAAS ( protein digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – iaitu nilai tertinggi protein keterhadaman dan protein yang paling berkualiti.

 

ESP ni ada banyak sangat khasiat dan kebaikan dia untuk tubuh kita. ESP juga sesuai untuk semua peringkat.

 

Di sini, saya senaraikan 10 KEBAIKAN ESP shaklee untuk Ibu yang sedang mengandung.

  1. ESP membantu ibu hamil kerana ia berikan sumber protein yang baik pada tubuh ibu dan bayi. Sesuai lah dengan proses tumbesaran bayi kan? Masa ni bayi memerlukan sumber protein yang banyak untuk tumbesaran otot, otak dan organ2nya.

 

2. Ia dapat membantu ibu hamil yang masih di dalam zone trimester pertama dari masalah loya dan muntah.

3.  ESP ni membantu dalam memberikan tenaga pada si ibu hamil tanpa beri kesan pada gula dalam darah. Malahan, ESP ni membantu untuk maintainkan paras gula dalam darah ketika hamil. So, jika ibu ada masalah GDM, cubalah konsisten ambil ESP shaklee ni ye.

4.  Ramai ibu hamil yang risau dengan STRECTHMARK. Jika anda amalkan ESP ketika hamil, anda tak perlu risaukan hal ni ya. Inshaallah, kesan Stretchmark tu tak seteruk yang anda bayangkan. Malah mudah je hilang.

5.  Ada juga ibu yang alami masalah kulit kusam ketika hamil. Untuk elakkan masalah kulit kusam ni, ESP soya akan bantu kulit anda sihat dan cantik sebab sumber protein yang mencukupi pada tubuh kita akan bantu regenerasi kulit yang baru.

6.  Pengambilan Protein ESP shaklee juga akan membantu ibu yang ketika hamil dari masalah2 penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, eklampsi dan lain2

7.  Biasanya ketika hamil, masalah gastrik antara yang selalu di hadapi oleh ibu2 hamil. Jadi, jika anda amalkan pengambilan ESP shaklee ni, masalah gastrik tak akan timbul kerana ESP ni mengenyangkan anda.

 

8.  Kulit bayi juga lebih cerah dan gebu sekiranya ibu mengamalkan ESP shaklee. Malah ia akan mengurangkan risiko masalah kulit pada bayi. Berbeza tau jika anda mibum soya yang dijual di kedai2 tu.

 

9.  ESP shaklee ni membantu dalam kawal selera makan ibu hamil kerana ESP shaklee mengandungi Glisemik index yang rendah. So, ibu2 tak risau kenaikan berat yang banyak dan maintain slim.

 

10.  ESP shaklee juga bekalkan tenaga pada ibu. Jadi, sesuai lah ibu2 mibum ketika hebdak hadapi proses bersalin nanti. Ibu jadi lebih bertenaga untuk meneran.

 

TESTIMONI IBU HAMIL DAN ESP

 

 

Bawah ni kiraan protein yang ibu hamil perlukan ya!

 

Esp shaklee sangat banyk kebaikannya buat ibu yang sedang hamil. Jika anda sering rasa lesu, letih dan tidak bermaya setiap hari akibat morning sickness yang di alami, saya sarankan anda cuba ESP shaklee ni ya.

 

Bulan November ni ada promosi untuk ESP shaklee.

boleh dapatkan dengan harga istimewa. Sekiranya anda nak dapat lebih potongan harga, boleh daftar sebagai ahli, nanti anda akan dapat potongan hingga 20% bila membeli ESP atau mana2 produk shaklee.

 

Maklumat lanjut, boleh hubungi saya di 012.3814786.

Esp ni ready stok pada saya. Jika anda mahukan segera secara COD, boleh maklumkan ya.

 

Suzie maswar, pengedar sah shaklee sejak tahun 2012.

Share:
Written by Suzie
Hi saya Suzie Maswar. Seorang Suri rumah berkerjaya. Master Coordinator dalam Shaklee. Founder Group Shaklee JMS since 2012. Certified Product Trainer dan pakar kesihatan dan kecantikan anda.