Doa Elak Wabak Penyakit yang boleh kita gunakan.

Kita baru je memasuki Tahun baru 2020, belum pun habis bulan pertama di tahun ni, tapi telah datang 2 jenis wabak. Yang pertama virus Influenza.   Virus yang dah ragut beberapa nyawa kanak-kanak. Terbaru ni, datang pula virus misteri iaitu Viros koronar.

Hakikatnya, semua virus yang sedang aktif ini di turunkan oleh Allah SWT yang semestinya punya hikmah tersendiri. Siapa lah kita untuk melawan kuasa Allah kan? Pasti, penyakit yang diturunkan ini boleh jadi buruk di mata kasar kita, tapi ada kebaikan yang tak kita nampak.

Apa yang boleh kita buat adalah, ambil langkah berjaga-jaga serta berdoalah.

Doa-doa yang boleh kita gunakan untuk menghidari wabak penyakit.

Sekarang ni sedang tular penyakit baru dari bawaan virus koronar, maka sesuai lah kita amalkan doa diatas.

 

Untuk yang ada anak-anak, sama-samalah kita amalkan doa atas ni untuk keselamatan dan perlindungan buat anak-anak kita ye. Moga mereka dijauhkan dari penyakit ini.

 

Doa diatas pula merupakan doa yang sangat bagus di gunakan. Moga kita semua di lindungi dari segala penyakit merbahaya.

 

Doa adalah kekuatan dan senjata umat islam.

Walaupun wabak virus koronar ini makin teruk dan mula berjangkit ke negara2 terdekat dengan china, tapi sekurangnya kita tahu, betapa sekelip mata saja Allah balas perbuatan rakyat china yang menzalimi umat islam ughuyar. Betapa hebat dan cepatnya Allah dengar doa kita kan? Sekarang, masanya juga kita berdoa supaya seluruh umat islam di lindungi dan di hindari dari penyakit ini.

Langkah lain yang perlu kita ambil adalah:

  • Pastikan jaga kebersihan diri
  • Elak ke tempat yang terdedah dengan ramai orang
  • pakai topeng penutup mulut
  • awasi kesihatan diri sekiranya ada tanda2 di jangkiti

Amalkan juga pengambilan suplimen2 di atas sebagai pertahanan tubuh kita dan seluruh ahli keluarga terutama anak-anak.

 

Jika anda nak dapatkan mana-mana produk shaklee, boleh dapatkan terus dari saya. Cod available di sekitar Sg Buloh dan postage seluruh Malaysia.

 

Share:
Written by Suzie
Hi saya Suzie Maswar. Seorang Suri rumah berkerjaya. Master Coordinator dalam Shaklee. Founder Group Shaklee JMS since 2012. Certified Product Trainer dan pakar kesihatan dan kecantikan anda.